FoRumP99
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FoRumP99

BiLGi PayLasim MeRKezi
 
AnasayfaAnasayfa  PortalliPortalli  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 FORMULA 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ShaRK
Co-Admin
Co-Admin
ShaRK


Mesaj Sayısı : 183
Kayıt tarihi : 15/08/07

FORMULA 1 Empty
MesajKonu: FORMULA 1   FORMULA 1 EmptyPaz Ağus. 19, 2007 3:07 pm

Ölçüler ve Kaporta :

Aracın toplam genişiliği - lastik ve jantlar dahil - 180 cm'yi geçemez.
Aracın toplam uzunluğu 420 cm'yi geçemez.
Aracın toplam yüksekliği 95 cm'yi geçemez.
Arka tekerleklerin önündeki kaporta (Yan Kanallar) 140 cm'den geniş olamaz.
Diğer araçların tekerleklerine zarar vermemek için ön tekerleklerin önünde bulunan parçalar en az 10mm kalınlığında ve 5mm yarıçapında olmak zorundadır.
Aracın yerden yüksekliği 50mm'den az olamaz.
Kanatlar ve Aerodinamik Arka kanatlar 100 cm genişliğini aşmamalı ve bağlantıların derinliği 30 cm'den fazla olmamalıdır. Kanat tamamen sağlam ve şasi ile bağlantılı olmalıdır.
Aerodinamik yüzeylerin hiç biri hareketli yapılamaz. Ön kanatlar 5 mm 'den fazla eğilmeden 50 kg ağırlığa dayanmalıdır.

Motor

Motorlar kapasite olarak 3000 cc'yi geçmemeli ve silindir sayısı 10 olmalıdır.
Bütün super veya turbo charge sistemleri yasaktır.
Motorlarda silindir başına beş valftan fazla kullanılamaz.

Motor Malzemeleri

Motorun krankmili, piston kolları malzemesi çelik veya demir dökümden yapılmalıdır.
Pistonlar, silindirler başları veya silindir blokları karbon fiber gibi komposit malzemelerden yapılamazlar.

Egzost Sistemi

Değişken geometrik uzunluktaki egzost sistemleri yasaktır.

Motoru Çalıştırmak

Pitte veya start anında aracı çalıştırmak için dışardan yardımcı alet kullanmak serbesttir.

Sürat Sınırlayıcı

Sürat sınırlayıcısı kullanmanın amacı sürücünün pit alanındaki süratini kontrol ederek kaza olasılıklarını azaltmaktır. Sürat sınırlayıcılar birinci, ikinci veya üçüncü viteslere uygulanabilir ve sadece pit alanında kullanılabilir.

Ağırlık

Aracın ağırlığı sürücü dahil 600 kg'dan az olamaz.
Araçları istenen ağırlığa getirmek için safra kullanılabilir ancak bu işlem yarış sırasında yapılamaz.

Frenler

Her aracın iki ayrı hidrolik sistemine sahip bir fren sistemi olmalıdır. Bu hidrolik sistemlerden birisi ön frenleri diğeri ise arka frenleri kontrol etmelidir.
Her türlü güç arttırıcı ve kilitlenme önleyici sistemler yasaktır.
Her bir tekerlekte birden fazla - maksimum altı pistonlu - kalibre kullanılamaz.
Her tekerlekte birden fazla disk kullanılamaz. Bu diskin maksimum kalınlığı 28mm ve maksimum dış çapı 278 mm olmalıdır.

Süspansiyon ve Direksiyon Sistemi

Bütün araçlarda yaylı süspansiyon kullanılmalı ve sistem yeterli esnekliği verecek kadar oynamalıdır (genelde kullanılan amortisörler 5 cm civarında oynayarak gerekli esnekliği sağlarlar).
Süspansiyon sistemi devamlı olarak sabit kalmalıdır ve kaza anında sürücülere çarpmasını önlemek için çelik bir kablo ile tekeleklere bağlanmalıdır.
Dört tekerlekten kullanım yasaktır. Ancak sürücünün harcadığı gücü azaltabilecek hidrolik sistemlere müsaade edilir.

Lastikler ve Jantlar

Tekerlek sayısı dört ile sınırlandırılmıştır.
Bütün jantlar metalden yapılmalıdır.
Maksimum arka tekerlek genişliği : 380 mm
Minimum arka tekerlek genişliği : 365 mm
Minimum ön tekerlek genişliği : 305 mm
Maksimum ön tekerlek genişliği : 355 mm
Maksimum tekerlek çapı : 660 mm

Transmisyon

Sadece iki tekerden çekiş kullanılabilir ve otomatik vites kutusu yasaktır.
Her vites değişimi sürücü tarafından başlatılmalıdır.
İleri vites oranları minimum olarak 4, maksimum olarak 7'dir.
Bütün araçlar, araç motoru çalışırken devreye sokulabilecek bir geri vites ile donatılmalıdır.

Yakıt Tankı

Tanklar FIA'nın onaylamış olduğu ve kaza anında yayılmayı önleyici yumuşak lastikten yapılmalıdır.
Tank motor ile sürücü arasına konulmalı ve sürücünün sırtından 30 cm daha öne geçmemelidir.

Yakıt Alımı

Yarış sırasında araçlara koyulan bütün yakıtlar FIA tarafından onaylanmış donatımla yapılmalıdır. Bu malzemelere yapılacak her türlü değişiklik önceden FIA tarafından yazılı olarak konfirme edilmelidir


FORMULA 1 Git901658nr2fk0vdve7uq4
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
FORMULA 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FoRumP99 :: Spor :: Diğer Spor Dalları-
Buraya geçin: